5 wskazówek content marketingowych

Marketing treści ma kluczowe znaczenie dla sukcesu każdej lokalnej firmy. Służy do:

  • Kieruj stałym strumieniem odpowiedniego ruchu organicznego,
  • Buduj świadomość marki,
  • Stwórz autorytet marki,
  • Generuj wysoko wykwalifikowanych leadów i
  • Zwiększ liczbę konwersji/sprzedaż i przychody.

Jednak nie każdy lokalny biznes wydaje się sprzyjać koncepcji content marketingu oraz ruchu organicznego i generowania leadów. Lokalne kancelarie prawne wydają się być jedną z tych firm, które zwykle nie radzą sobie zbyt dobrze, jeśli chodzi o content marketing.

Jednak nie musi tak być. Twoje treści nie muszą być nudne.

A ponieważ większość lokalnych firm prawniczych nie wykorzystuje tego medium zbyt skutecznie, otwiera to więcej możliwości dla Twojej firmy.

Aby Ci pomóc, oto kilka wskazówek dotyczących marketingu treści na stronie internetowej Twojej lokalnej firmy prawniczej.

1. Twórz treści na każdym etapie ścieżki prawnej klienta
W przeciwieństwie do wielu innych nisz, branża prawnicza ma duży potencjał do tworzenia odpowiednich treści na każdym etapie podróży użytkownika.

Na przykład, jeśli zajmujesz się rozwodami, możesz stworzyć treści na etapie świadomości zatytułowanym „X oznacza, że twój partner rozważa rozwód”.

Następnie na kolejnym etapie podróży użytkownika możesz utworzyć post na blogu na temat „X rzeczy, o które należy zadbać, składając pozew o rozwód”.

Następnie, na ostatnim etapie podróży użytkownika (na dole lejka), możesz utworzyć stronę z treścią, która jest zoptymalizowana pod kątem słowa kluczowego najlepsi prawnicy rozwodowi [w Twoim mieście].

W ten sposób utrzymujesz zaangażowanie odwiedzających witrynę i zapewniasz im wartość na każdym etapie ich podróży. Ponadto, jeśli ktoś przejdzie z Tobą cały proces, jest bardziej prawdopodobne, że dokona konwersji i zostanie klientem.

2. Twórz aktualne treści, aby były świeże i wciągające
Czasami niektóre głośne sprawy sądowe cieszą się dużym zainteresowaniem w Internecie. W takim przypadku mądrze jest tworzyć aktualne treści, aby zachować świeżość na swoim blogu, a także utrzymać zaangażowanie czytelników.

3. Wykorzystaj studia przypadków
Niewiele lokalnych firm prawniczych wykorzystuje studia przypadków tak dobrze, jak powinno, a to oznacza utratę ważnych możliwości.

Kancelaria jest zazwyczaj tak dobra, jak jej wyniki, a dobre wyniki mówią same za siebie.

Jeśli wygrałeś kilka spraw, stwórz pisemne studia przypadków na ich temat i opublikuj je na swojej stronie internetowej. Jeśli masz dużo studiów przypadków, podziel je na powiązane tematycznie kategorie, np. studia przypadków rozwodów, studia przypadków adopcji, studia przypadków oszustw finansowych itp.

Studia przypadków można nie tylko zoptymalizować pod kątem określonych słów kluczowych (w celu zwiększenia ruchu organicznego), ale można je również wykorzystać do generowania leadów i pielęgnowania leadów.

Możesz zdobyć kilka studiów przypadków dotyczących generowania leadów. Podobnie, możesz również wykorzystać studia przypadków, aby ogrzać i pielęgnować potencjalnych klientów, gdy są bliscy podjęcia decyzji. Pomaga to przekształcić więcej organicznych odwiedzających w płacących klientów i przyczynić się do sukcesu strategii marketingu treści organicznych.

4. Utwórz treść FAQ
Prawo nie zawsze jest łatwe do zrozumienia dla ogółu społeczeństwa. Wiele osób ma pytania dotyczące określonej terminologii, żargonu prawniczego lub procesów.

Pytania te można strategicznie wykorzystać do kierowania ruchem za pomocą treści FAQ.

Dzięki treści FAQ możesz kierować całe słowo kluczowe w pytaniu. Bardziej prawdopodobne jest, że odpowiedź zostanie umieszczona w polach polecanych przez SERP, co może sprawić, że witryna Twojej lokalnej firmy prawniczej znajdzie się na szczycie rankingu. Dodatkowo Twoja odpowiedź na najczęściej zadawane pytania może również stać się de facto odpowiedzią na wyszukiwanie głosowe.

Facebook
Twitter
LinkedIn